Bağlama kütüğü satış işlemleri


Tekne satış işlemleri için öncelikle tekne sahibi tarafından https://umurbey.uab.gov.tr/login sistemi üzerinden randevu alınmalıdır. Söz konusu sisteme girilerek sırasıyla “Bağlama Kütüğü İşlemleri” ve “Bağlama Kütüğü Gemi Satış Başvurusu” tıklayarak gerekli bilgiler doldurulmalı ve adımlar tamamlanmalıdır.

 

Liman Başkanlığına getirilmesi gereken belgeler:

Satıcı:

Alıcı:

1-Kimlik fotokopisi ve aslı

-Yabancı Uyruklu kişiler için: Pasaport ve oturma izni

-Tüzel Kişiler için şirket evrakları *

1-Kimlik fotokopisi ve aslı

-Yabancı Uyruklu kişiler için: Pasaport ve oturma izni

-Tüzel Kişiler için şirket evrakları *

2-Vesikalık fotoğraf (Son 6 ay içerisinde çekilmiş olmalı)

2-Vesikalık Fotoğraf (Son 6 ay içerisinde çekilmiş olmalı)

3-Tekne fotoğrafları (iskele veya sancak, baştan ve kıçtan) 3 adet renkli

3-Tekne 5 metreden büyük ise vergi dairesine yatırılmış harç makbuzunun aslı**

4-Teknenin motor seri no fotoğrafı

4-Tekne ticari olacak ise vergi levhası ve oda kaydı

5- Bağlama kütüğü ruhsatnamesi aslı

5-Balıkçı gemileri için***

 

* İmza sirküleri, yetki belgesi, ticaret sicil gazetesi, vergi müdürlüğü ve vergi no beyanı, faaliyet belgesi (son 3 ay içerisinde ilgili ticaret odasından alınmış olması gerekmektedir.)


** Harca tabi olan ve tam boyu 5m ve üzeri olan teknelerden harç alınır. Harçlar Vergi Dairelerine “Bağlama Kütüğü Ruhsatnamesi Harcı” açıklaması ile yatırılır. (Cinsi balık avlama ve ticari olarak deniz taşımacılığında kullanılanlar harçtan muaftır.)